Wednesday, March 14, 2012

Bagaimana untuk Semak Jika Anda Mempunyai Kanser Payudara





How to Check If You Have Breast Cancerthumbnail

Bulan ini Bulan Kesedaran Kanser Payudara adalah masa yang tepat untuk menggalakkan wanita untuk melakukan peperiksaan diri bulanan mereka. Mengambilnya dari seseorang yang mendapati ketulan di payudara mereka yang bertukar menjadi malignan. Ia adalah penting!




Arahan 





    • 1

      Mencari masa yang sesuai bulan adalah penting kerana bentuk payudara akan berubah selepas tempoh wanita bermula. Masa prahaid menyebabkan payudara menjadi sedikit bengkak dan kadang-kadang lebih sensitif. Ia adalah baik untuk melakukan peperiksaan diri anda selepas tempoh anda bermula.
    • 2
      Tempat yang anda lakukan tidak benar-benar penting. Anda boleh berada di bilik mandi atau berbaring di atas katil atau sofa. Anda ingin memastikan cabang berhampiran payudara anda memeriksa dilanjutkan dari pihak anda atau diangkat dan belakang.
    • 3

      Bermula dengan perimeter luar payudara, gunakan pergerakan bulatan kecil seperti yang anda mengelilingi payudara dengan tekanan yang berbeza memastikan meliputi seluruh kawasan dan kedalaman payudara anda bergerak ke kawasan puting. Ia juga dicadangkan bahawa akan lurus dan turun dari bahagian atas payudara ke bawah boleh memberi manfaat dalam mencari ketulan. Juga, sedikit picit puting untuk melihat jika pelepasan mana-mana muncul.
    • 4
      Ulangi langkah-langkah dengan payudara yang lain.
    • 5
      Jika anda merasa ketulan yang tidak dikenali, sila membuat temu janji untuk berjumpa dengan doktor anda untuk ia diperiksa. Anda tidak mahu menunggu. Selain itu, walaupun ia adalah apa-apa, anda akan mendapat ketenangan fikiran. Jika ia adalah sesuatu, ia sangat baik untuk menangkap secepat mungkin.
    • 6

      Jangan lupa untuk jadual mamogram tahunan anda selepas menukarkan 40!