Monday, November 7, 2011

Teori Metabolik


PENGENALAN KEPADA TEORI METABOLIK



Baru-baru ini suatu penilaian semula mengenai ketara sifat dan punca-punca kanser telah dijalankan. Kanser dipercayai menjadi bekas penyakit setempat, dicirikan oleh luka, biasanya dalam bentuk pertumbuhan, yang muncul di beberapa bahagian tertentu badan. Luka berpusat ini adalah dianggap sebagai hasil aktiviti yang dihasilkan oleh ejen virus yang menyerang, karsinogenik atau beberapa bentuk tamparan trauma.

Kini, terdapat suatu sabitan yang semakin meningkat di kalangan penyelidik dan pakar perubatan bahawa kanser adalah penyakit kompleks yang merupakan hasil akhir metabolisme terganggu (kimia badan). Ia adalah satu penyakit berbahaya yang melibatkan seluruh badan, sistem saraf, saluran penghadaman, pankreas, paru-paru, organ-organ perkumuhan, sistem endokrin, dan mekanisme pertahanan seluruh. Kekerapan sel kanser mengganas selepas rawatan dengan kaedah konvensional hasil keputusan pembedahan, radiasi dan / atau kemoterapi kerana punca metabolik asas yang mendasari kanser jarang dipertimbangkan dan seterusnya tetap tidak diperbetulkan.

AETIOLOGY KANSER



Dalam tubuh manusia terdapat beribu-ribu sel-sel yang ditangkap, semasa pembangunan sel, pada peringkat anembryonic. Sel-sel ini dipanggil sel-sel mesenchymal, fibroblas, neoblasts, dll. Fungsi utama mereka adalah sebagai pembaikpulih. 

Apabila tulang rosak, sel-sel ini boleh berubah menjadi sel-sel tulang. Jika darah hilang, sel-sel yang sama dapat bertukar menjadi sel-sel darah. Mereka benar-benar pluripotential dan boleh bertindak balas terhadap apa-apa bilangan rangsangan morphogenetic. Sel-sel yang sama, apabila tertakluk kepada karsinogen (bahan kimia penyebab kanser) berkembang menjadi sel-sel kanser. Setiap hari, setiap manusia, sejumlah besar sel-sel embrio yang normal menjadi kanser. 

Walaupun jarang berlaku, sel-sel ini tidak menjadi penyakit kanser yang disebabkan oleh sistem dalam tubuh badan manusia yang luar biasa yang dikenali sebagai sistem imun. Fungsi sistem ini adalah untuk memusnahkan atau meneutralkan semua bahan asing dalam badan.


cancer_cell
Apabila sel embrio menjadi sel kanser adalah dari pandangan biokimia, asing kepada badan. Kerena itu, tubuh terus kekal sihat kerana limfosit, makrofaj, dan komponen-komponen lain sistem imun dapat meneutralkan atau memusnahkan sel-sel ini dan mengelakkan penyebaran dan pendaraban. 
Sel-sel kanser biasanya dimusnahkan oleh mekanisme pertahanan badan kita dalam masa beberapa jam. 

Jika sistem imun, lemah kesan dari cara  pemakanan yang buruk, pencemaran alam sekitar yang berlebihan atau yang berterusan tekanan melemahkan, sel-sel kanser ceplosan dan akan membiak dengan cepat membentuk gejala "pertumbuhan" kanser. Sistem imun kita amnya melemahkan dengan memajukan umur.
Ini meningkatkan kemungkinan penyakit-penyakit degeneratif metabolik yang berlaku. Salah satu matlamat utama terapi semua metabolik adalah untuk menggiatkan sistem imun badan dan mengembalikan kepada keadaan yang berfungsi sepenuhnya. pencapaian matlamat ini membenarkan sistem imun untuk menghapuskan atau sebaliknya menafikan sel-sel kanser sebelum mereka boleh memulakan pertumbuhan invasif.
Pakar metabolik dan penyelidik percaya bahawa kita boleh kekal sihat jika kita membekalkan sel-sel individu badan dengan jumlah yang betul oksigen, nutrien, enzim, mineral, asid amino, dan lain-lain nutrien penting dari kedua-dua diet dan pemakanan tambahan.  
Keupayaan badan adalah sama penting untuk menghapuskan bahan buangan metabolisme sel melalui pergerakan usus yang betul, pernafasan yang cekap, perkumuhan biasa, dan lain-lain rawatan mesti disediakan yang akan membantu badan menyahtoksik dirinya dengan menghapuskan bahan pencemar berbahaya. Ini, pada dasarnya, sumber utama kekuatan terapi metabolik. 
Ia merupakan satu program pelbagai aspek yang menggabungkan pelbagai elemen berkaitan, masing-masing yang memainkan peranan penting dalam kejayaan terapi lengkap.

Order Produk B17, Hubungi Hjh Noorliah 016-733 7380
Email : MakanSutraTraders@gmail.com