Saturday, November 5, 2011

Berat Badan Pengaruhi Risiko Kanser


Berat badan berlebihan dan obes wanita - yang ditakrifkan sebagai mempunyai BMI (indeks jisim badan  lebih daripada 25 - mempunyai risiko yang lebih tinggi didiagnos dengan kanser payudara berbanding wanita yang mengekalkan berat badan yang sihat, terutama selepas menopaus . Berat badan yang berlebihan juga boleh meningkatkan risiko belakang  kanser  payudara yang akan datang (berulang) di kalangan wanita yang mempunyai penyakit ini.
Risiko yang lebih tinggi ini adalah kerana sel-sel lemak membuat estrogen tambahan sel-sel lemak bermakna estrogen di dalam badan dan estrogen boleh membuat  kanser  payudara hormon reseptor positif membangun dan berkembang.
Namun, hubungan antara berat badan tambahan dan  kanser  payudara yang rumit dan dipengaruhi oleh faktor-faktor lain. Sebagai contoh, lokasi perkara-perkara yang berat tambahan. Lemak berlebihan di bahagian perut anda boleh meningkatkan risiko lebih daripada jumlah yang sama lemak tambahan di sekitar paha atau pinggul anda.

Langkah-langkah yang anda boleh mengambil

Mengurangkan berat badan boleh menjadi lebih sukar apabila anda mendapat lebih tua, tetapi ia boleh dilakukan dengan perubahan berhati-hati untuk diet dan senaman yang kerap. Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah untuk berbincang dengan doktor anda tentang berat badan yang sihat untuk anda berdasarkan umur, ketinggian, jenis badan, dan tahap aktiviti. Seterusnya, berbincang dengan doktor anda tentang pelan yang selamat dan wajar untuk mengurangkan berat badan yang direka khusus untuk anda dan keperluan anda.

80% daripada penurunan berat badan adalah apa yang anda makan dan minum Hanya 20% sahaja yang berkaitan untuk menjalankan Jangan terperangkap pemikiran mereka sudah 50/50 rakan-rakan:. sepotong 400 kalori kek keju yang mengambil masa 5 minit (atau kurang) untuk makan akan mengambil jam treadmill untuk membakar.

Anda juga perlu bersedia untuk memberi kaedah memasak yang boleh menjadi sebahagian daripada tradisi keluarga anda (seperti ayam goreng yang mendalam atau menambah keju kepada semua sayur-sayuran anda) dan mengubah 'tabiat lama' tidak berbahaya (seperti merasa semasa anda memasak atau makan adunan mentah apabila kamu membakar).

Ia penting untuk terbuka kepada makanan baru, termasuk orang-orang yang anda pasti kamu membenci (seperti tomato dan ikan yang anda membenci sebagai seorang kanak-kanak). Berikan mereka peluang sekali lagi sebagai seorang dewasa. Terdapat banyak pilihan yang sihat di luar sana yang akan membantu anda mencapai matlamat anda. Setelah anda mendapatkan permainan anda, anda akan berasa lebih baik.

Buat satu pelan pemakanan sihat dan pelan senaman. Apabila anda mempunyai OK dari doktor dan matlamat berat badan anda, anda boleh membuat satu pelan pemakanan sihat yang memenuhi keperluan pemakanan anda tetapi tidak mempunyai apa-apa kalori berlebihan . Anda mungkin mahu berbincang dengan pakar diet berdaftar tentang bagaimana untuk mewujudkan satu pelan pemakanan sihat yang disesuaikan dengan keperluan anda dan likes khusus.

Senaman yang kerap membantu mengurangkan risiko  kanser  payudara. Dan Persatuan  kanser  Amerika mengesyorkan bahawa wanita yang telah didiagnosis  kanser  payudara dengan senaman yang kerap (kira-kira 5 jam setiap minggu) untuk meningkatkan kualiti hidup dan kecergasan fizikal mereka, serta untuk mengurangkan risiko  kanser  baru. Kajian menunjukkan bahawa wanita yang bersenam bersamaan dengan berjalan kaki 3-5 jam seminggu pada kadar purata selepas didiagnos dengan  kanser  payudara boleh meningkatkan peluang mereka untuk terus hidup penyakit ini.