Tuesday, June 19, 2012

Produk Susu & Tenusu Adalah Pantang Larang Bagi Pesakit Kanser (Makanan Penyubur Sel Kanser)



Produk Susu & Tenusu Adalah Pantang Larang Bagi Pesakit Kanser (Makanan Penyubur Sel Kanser)


SIRI NO 2 ~ Pantang Produk Tenusu (Dairy Products)

- Susu
- Keju
- Marjerin/Mentega/Butter dan lain-lain

Ramai yang keliru dengan fakta ini, bahawa susu merupakan salah satu pantang untuk pesakit kanser sedangkan susu terkenal dengan khasiat dan kebaikannya...mengapa pula susu dan produk-produk tenusu (hasil dari proses susu) tidak boleh dimakan? 

Mengapa perlu pantang dari "Susu dan Hasil Tenusu" ? Jawapannya :

- Susu dan hasil tenusu yang ada dipasaran telah diproses, bukan lagi susu asli. Jadi, telah ada bahan pengawet makanan dalam susu tersebut. Walaupun bahan pengawet yang digunakan adalah jenis yang telah diluluskan oleh akta pemakanan, tetapi awet tersebut amat berbahaya pada pesakit kanser kerana kandungannya adalah seperti beri perisai imun kepada sel kanser untuk mandiri/independant dan tidak mudah kalah dengan serangan antibodi manusia yang semulajadi. Bukan susu sahaja ada bahan pengawet begini, boleh dikatakan semua makanan yang telah diproses (processed foods) memang mengandungi bahan awet. Ini adalah kesan jangka panjang kepada tubuh badan kita.

- Tahukah anda bahawa penghasilan susu secara komersil sebenarnya adalah hasil suntikan hormon kepada ternakan.....dan susu yang dihasilkan adalah secara paksa, bukan atas kitaran semulajadi. Sebarang produk hormon adalah faktor utama sel kanser boleh membiak dengan banyak dan pantas, terutama pada pesakit kanser payudara. Hormon tersebut seperti hormon insulin (IGF-I) memaksa sel-sel untuk berganda sendiri. Dalam tubuh kita sudah ada hormon semulajadi tetapi dengan kehadiran hormon tambahan dari makanan, sel-sel dipaksa berganda lagi...begitu lah sel kanser boleh berganda...bayangkan..

- Susu sangat sensitif pada kanser payudara, boleh menggandakan risiko kepada tahap kritikal..at least double the risk.

- Risiko pada pesakit Leukimia meningkat kepada 10% dan Tuberculosis meningkat kepada 30% akibat daripada hormon susu & hasil tenusu

- Susu juga yang kaya dengan kasium akan menghasilkan mukus/lendiran pada laluan makanan, iaitu antara mulut-esofagus-perut-usus. Nak tahu bagaimana rasa mukus tu..? Cuba minum seteguk air susu, dengan serta-merta dalam rongga mulut dan permukaan lidah akan rasa seperti ada suatu lendiran asing. Itu adalah hasil tindakbalas semulajadi air liur dengan susu, yang menghasilkan mukus. Jika di dalam mulut dah rasa begitu, dalam perut bagaimana pula keadaannya? Yang bahayanya adalah >>> mukus ini pula merupakan makanan bagi sel kanser. 

Kerana sebab ini lah, perlu elak makan produk susu & hasil tenusu.


======================================================================




Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.