Thursday, June 21, 2012

Dia Mati Sebab Minum Air Tin???


Suka minum air minuman dalam tin? Baca ini! Sangat penting


PENTING DAN HARUS DIBACA...

Jangan dipadam pesanan ini sebelum berkongsikannya pada yang lain..

Pada Hari Minggu sebuah keluarga bertemasya dengan membawa beberapa tin minuman. Pada hari Isnin, dua anggota keluarga di bawa ke rumah sakit dan ditempatkan di Ruang Intensive Care Unit (ICU).

Dia meninggal pada hari Rabu. Hasil autopsi membuat kesimpulan bahawa dia terkena "Leptospirosis". Apabila siasatan lanjut dibuat, didapati ada kontaminasi sahih pada tin minuman yang diminumnya, tanpa menggunakan gelas. Hasil ujian menunjukkan tin tersebut telah terinfeksi urin tikus yang sudah mengering yg mengandungi leptospira.

Sangat dianjurkan agar membilas secara merata bahagian atas semua tin minuman sebelum meminumnya. Tin biasanya disimpan di dalam gudang dan langsung diantarkan ke kedai2 tanpa dibersihkan. Sebuah penelitian menunjukkan bahwa bahagian atas semua tin minuman lebih terkontaminasi dibandingkan tandas awam (penuh kuman dan bakteri.)


Para penjual minuman, para pekedai dan para pengguna sekalian kini boleh mengambil suatu pengajaran dari ini. Terutamanya ibu bapa, sentiasa mengingatkan anak-anak untuk berhati-hati dengan sumber makanan dari luar.  Masing-masing bertanggungjawab menjaga kebersihan. Jadi, beringatlah mulai sekarang bahawa sebelum langsung minum dari tin, seharusnya dibilas kawasan luarannya. Atau langsung gunakan gelas sama straw.


Jadi, ingat sekali lagi..bersihkan tin minuman atau botol dengan air sebelum memasukkannya ke mulut untuk menghindari segala jenis kecelakaan fatal. 

Mohon 'forward' pesanan ini kepada semua orang yang kita sayangi.

p/s : Artikel ni dalam bahasa Indonesia, berkenaan dengan kematian disebabkan virus kencing tikus yang tersebar melalui air minuman bertin. Kes2 macam ni selalu terjadi, jadi berhati2 lah.


==================================================



Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.








Ubat Kanser, Penawar Kanser, Rawatan Alternatif Kanser, Vitamin B17