Wednesday, December 19, 2012

Petua Cirit-Birit..Air Rebusan Beras Goreng Ajaib?


Petua Cirit-Birit..Air Rebusan Beras Goreng Ajaib?

Petua Cirit-Birit

Sebenarnya petua ini bukan sekadar untuk maslah cirit-birit semata. Pada zaman dahulu, sebelum tanah kita ni meluas ada nya klinik dan farmasi ubat dadah pelbagai, tok moyang kita gunakan bahan makanan sahaja sebagai perubatan. Mereka mempunyai cara olahan tertentu dan ianya mujarab!

Tak percaya? Buktinya, nenek moyang kita dulu mana ada yang gemok obesiti sampai jantung bermaslaah, kolestrol tinggi melangit, atau kita sendiri tak pernah pula dengar tentang masalah kanser paru-paru padahal bukan tok laki je merokok, semua tok laki dan tok perempuan pun merokok...dari zaman muda lagi..tapi takde kanser pun?

Kini, apabila manusia makin moden, segala penyakit akan sejajar dan sewaktu dengan nya. Penyakit juga akan turut develop..haha moden.

Ni antara petua kuno yang orang kita jarang buat dah.




Air Rebusan Beras Goreng !!!

Bila baca ni, orang mesti tak percaya kan... apa sangkut paut ubat cirit birit dengan air rebus beras..... uuissh, ni air rebus bukan sembarangan rebus. Ini air rebusan beras yang digoreng..dan istimewanya.....tak tau nak kata. Tapi setakat ni, memang menjadi....

Apa kebaikan " Air Rebusan Beras Goreng " ?

Khasiat nya baik untuk :
- cirit birit
- demam campak
- demam panas
- sakit gigi
- panau
- sengal badan
- sakit perut
- baby yang meragam

Caranya :
- Ambil 1-3 genggam beras (untuk minum) atau 5-6 genggam ( untuk rebuan mandi)
- Digoreng hingga kekuningan atau keperangan dalam kuali tanpa minyak (tak perlu sampai hitam macam kat Langkawi tu..) Sangat baik baca Selawat Shifa sambil menggoreng tu..
- Bila dah beransur sejuk, diangkat dan direndam dalam air untuk diminum/mandi. Mulakan dengan Bismillah, in-sya-Allah yang demam panas akan berkurang, perit ang memulas dan cirit-cirit akan reda

Selamat mencuba  ^_^


Sumber petikan daripada :
http://infokanserkolon.blogspot.com/2012/12/petua-cirit-biritair-rebusan-beras.html


======================================================
Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.