Saturday, December 29, 2012

6 TIPS CANTIK BUAT MUSLIMAH


6 TIPS CANTIK BUAT MUSLIMAH :-

1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik:

Cuci muka minimum 5 kali sehari, iaitu dengan air wudhu. Jangan dikeringkan dengan kain atau tuala, biarkan air itu menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sejadah, solat, berzikir, dan berdoa.

2. Untuk menghilangkan stress:

Stres adalah salah satu penyebab kedut dan kerut pada wajah.

Perbanyakkanlah aktiviti fizikal. Jika tidak ada waktu untuk pergi ke studio fitness, spot-gym, dan lain-lain. Cukup dengan memperbanyak solat. Dengan solat bererti kita menggerakkan seluruh tubuh. Sampaikan segala keluh kesah kita kepada Allah SWT dengan zikir dan doa.

3. Untuk pelembab, agar awet muda:

Senyumlah. Senyum di bibir, senyum di hati. Sentiasa berkata kepada diri sendiri bahawa kamu adalah cantik dan tidak memerlukan pembedahan plastik. Baca juga doa setiap kali bercermin:

" Ya Allah Ya Tuhanku sebagaimana Engkau telah memperelokkan kejadianku, maka hiasilah budi pekertiku dengan akhlak yang baik "


4. Untuk mendapatkan bibir cantik:

Selalulah bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak bercakap bohong, atau menyakiti hati orang lain, tidak sombong diri atau takabur.

5. Agar tubuh langsing:

Lakukan diet yang teratur iaitu dengan berpuasa seminggu 2 kali, hari Isnin dan Khamis. Makanlah makanan yang halal, banyak sayuran, buah-buahan dan air putih.

6. Untuk mengembangkan potensi dan keupayaan diri:

Sebarkan salam dan sapaan, maka dengan demikian kita akan dikenali dan disayangi ramai.


Wanita kini terdedah kepada lebih banyak penyakit atas pelbagai faktor persekitaran, sosial dan ekonomi. Telah diperakui bahawa stres merupakan antara penyebab yang mengakibatkan kanser.

Usaha pencegahan awal amat penting bagi mengelakkan penyakit kanser yang berbahaya ini. Statistik WHO ( Pertubuhan Kesihatan Sedunia) menyatakan bahawa 65% wanita di negara maju mudah terdedah kepada penyakit kanser, ketumbuhan, cyst & fibroid. Ini petanda bahawa wanita perlu lebih pro-aktif dalam usaha menjaga kesihatan diri sendiri dan ahli keluarga.

Seperti mana wanita di era ini diancam dengan gejala yang mengakibatkan kanser, begitu juga nacaman tersebut terdedah pada anak-anak. Lihat sahaja pada tahun 2010, statistik remaja seawal 12 tahun di diagnose kanser jumlah berganda bila dibandingkan dengan jumlah pada tahun 1990.

Ubatan berasaskan dadah pula, telah terbukti membawa implikasi jangka panjang dan memberi kesan sampingan seperti kegagalan fungsi ginjal, saraf dan kelenjar yang lemah dan ketahanan badan yang lemah.

Kini, masyarakat maju mula cenderung kepada alternatif herba sebagai rawatan yang lebih reliable. Sudah banyak jenis tanaman yang diuji secara klinikal ke atas khasiatnya untuk perubatan.

Kapsul B17 dari biji aprikot pahit meruapakan cara mudah untuk mengadakan perisai menjaga diri dari penyakit kanser, tumor, kencing manis, darah tinggi dan sakit jantung. InsyaAllah.

Ribuan tahun dahulu masyarakat kuno di banjaran gunung Himalaya telah mengamalkan biji aprikot. Kini dala bentuk yang mudah diamalkan, kebaikan nya telah dikapsulkan.

Antara khasiat Kapsul B17 Apricot Seeds :

1. Cegah Kanser
2. Kawal Paras Gula Dalam Darah
3. Jantung SIhat
4. Bantu Awet Muda
5. Super Anti-Oksidan
6. Bantu Sendi SIhat
7. Stabilkan Hormon

www.B17.com.my


===================================================================


Jadikanlah Kapsul B17 sebagai amalan anda setiap hari. 1 kapsul 60sen, 2 kali sehari sebagai gaya hidup sihat bebas kanser. Kekalkan Diet B17 sebagai regim anti kanser untuk anda sekeluarga. Mencegah lebih baik dari merawat.

Ingin dapatkan produk pencegahan kanser dan penawar kanser Vitamin B17?
Hubungi Call/SMS HOTLINE B17 016-733 7380 untuk info lanjut & pembelian. 
Kami sedia membantu, insyaAllah.